"روزه سپر آتش است، آیا خدایی که مهربان تر از همه است، ما را در آتش قرار می دهد؟!"

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۷ کد : ۱۹۹۱۶ نهاد
تعداد بازدید:۳۰۱
"روزه سپر آتش است، آیا خدایی که مهربان تر از همه است، ما را در آتش قرار می دهد؟!"

به گزارش واحد روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان جلسات تفسیر قرآن هر روز در ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی ملایر در روز سوم ماه مبارک رمضان با اشاره به  دومین سوره از کتاب نورانی قرآن کریم اظهار داشت:  این سوره به طور کامل در مدینه نازل شده است ودر آیه ۱۸۳،۱۸۴ و ۱۸۵ مسائلی در مورد روزه مطرح شده است. خداوند در این آیات می فرماید: "یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون " چرا یا ایها الذین آمنوا؟ روزه سختی های خودش را دارد، گرسنگی ، تشنگی ، سحر بیدار شدن .اینجا خداوند بیان می کند، ای بنده من، ای عزیز من، اوج محبت را بیان می کند. "کتب علیکم الصیام"، روزه بر شما واجب شده است."کما کتب علی الذین من قبلکم"، بر امت های پیش از تو هم واجب شده است. چرا واجب شده است؟ به دلیل اینکه خداوند میخواهد فاصله ای بین خود و بنده اش نباشد .میخواهد چیزی که بین بنده و خدا فاصله ایجاد میکند را کنار بزند.

وی افزود: رفاقت این نیست که هر دو زیر بارون خیس شوید رفاقت آن است که، دوست شما چتر شود  برای تو و اجازه ندهد تو خیس شوی  و تو حتی  متوجه نشوی. چقدر خدای بزرگ  در زندگی برای ما چتر بوده است؟ ! چه جاهایی گره از کارهای ما باز کرده است و ما متوجه نشده ایم؟ رفقا همه ی حرف خدا این است که ای بنده من! بیا تو از آن منی. از من دور شوی امانی نداری، آسیب میبینی.

ایشان در پایان تصریح کرد: روایت داریم،  روزه سپر آتش است، آیا خدایی که مهربان تر از همه است، ما را در آتش قرار می دهد؟ خیر.آتش، باطن عمل ماست. روزه وقتی اتفاق میفتد؛ آن عمل و بدی عمل از بین میرود و طبیعتا سپر میشود.

ارزش این ساعات و لحظات را قدر بدانیم و از خداوند بخواهیم که به ما توفیق دهد خالصانه روزه بگیریم.

لازم به ذکر است، جلسات تفسیر قرآن از 21 الی 24 فروردین ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر شاه فضل و با موضوع مواقف قیامت از منظر قرآن در مسجد دانشگاه برگزار خواهد شد.


نظر شما :