برگزاری ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها) در مسجد دانشگاه کاشان

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۹۹۳۵ دانشگاه نهاد
تعداد بازدید:۲۴۹
ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاه فضل در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد.
برگزاری ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها) در مسجد دانشگاه کاشان

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاه فضل در سالروز وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در رابطه نگاه ناب اسلام به مقوله زن که تبلورش در حضرت خدیجه (س) دیده می شود بیان داشت: حضرت خدیجه از زنان ثروتمند صدر اسلام بود. بانویی عفیف و پاکدامن که لیاقت پیدا کرد  همسر بزرگترین پیامبر آسمانی شود.کسی که همسر پیامبر باشد و از آن سیده النساء العالمین متولد شود دارای فضیلت بزرگی است.
وی افزود: ایشان لیاقت پیدا کرد که سرمایه خود را در راه اسلام استفاده کند و  شما در   تعابیری که قرآن کریم از پول هایی که در مسیر اسلام خرج می شود این نکته را بسیار می بینید. برای مثال فرمودند:  پولی که در راه اسلام بدون منت و اذیت خرج شود هفتاد برابر پاداش دارد.
ایشان تصریح کرد: بنابراین اگه ما بخواهیم الگویی از حضرت خدیجه بیان کنیم این است که ببینیم در مسیر تحقق اسلام و انقلاب و اهداف شهدا پول خرج میکنیم یا نه؟ اگر هستیم الحمدلله و اگر نیستیم باید بدانیم جایی از کار اشکال دارد. نکته دوم: اسلام جایگاه زن را ارتقا داد. زنی که در دوران جاهلیت همانند کالا دیده  می شد، بعد از اسلام آیاتی که به عنوان تساوی زن و مرد و امثالهم وجود دارد، این جایگاه رفیع را برای زن تعریف می کند.


نظر شما :