برگزاری ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی(ع)

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۹۹۴۸ دانشگاه نهاد
تعداد بازدید:۲۳۰
ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی مسئول محترم نهاد رهبری جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد خسروی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه کاشان برگزار گردید.
برگزاری ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی(ع)

حجت الاسلام دکتر خسروی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) رمضان را ماه شکوفا شدن استعداد ها و ظرفیت هایی که خداوند در نهاد انسان به ودیعه گذاشته دانست.

وی افزود:انسان ها در یک دسته بندی به دو دسته تقسیم می شوند؛ یه دسته جنبه وجه اللهی زیادی دارند، یعنی به شدت اهل دعا و تضرع و قرائت قرآن هستند و خیلی هم خوب است، اما در ارتباط با خلق الله یا مردم ارتباط خوبی ندارند. گروه دوم کسانی هستند که از لحاظ ارتباط با مردم خوب هستند اما ارتباطشان با خدا خوب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با مردم باید جاذبه و دافعه در جای خود وجود داشته باشد اظهار داشت :بعضی از افراد جاذبه مطلق هستندو با توجیه اینکه سیر روحی ما زیاد است و هیچ چیز در ما تاثیر ندارد با هرکسی در ارتباط هستند اما تجربه ثابت کرده هیچ چیز در عالم بی تاثیر نیست مگر امکان دارد انسان با هرکسی در ارتباط باشد و ورودی ذهن وقلب او هرچیزی را بشنود بعد منکر تاثیر آن بشود؟ پس‌ما جاذبه مطلق نداریم.


ایشان در پایان بیان داشت:
 نکته ای که در در مورد سیره زندگی امام حسن(ع) وجود دارد این است که بعضی افراد فکر میکنند ایشان اصلا دافعه نداشتند اما با مطالعه سیره زندگی حضرت متوجه میشویم که ایشان هم جاذبه داشتند هم دافعه همانگونه که وقتی بعد از جریان معاویه وجود ۲جاسوس را خدمت امام حسن (ع) گزارش دادند امام دستور گردن زدن این افراد را در خارج از شهر صادر کردند.

 

دانلود سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد خسروی 28-1-1401

 

 


نظر شما :