حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی"رمضان فرصت مناسبی برای بیان سیره امیر المومنین در مباحث مواجهه با مردم و اقدامات مسئولین در برابر آنهاست.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۹۶۷ نهاد
تعداد بازدید:۳۶۴
حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی"رمضان فرصت مناسبی برای بیان سیره امیر المومنین در مباحث مواجهه با مردم و اقدامات مسئولین در برابر آنهاست.

حجت الاسلام دکتر خسروی در این مراسم پیرامون اهمیت تبیین سیره امیرالمونین این گونه بیان داشت:
همه نظام های دنیا و نه تنها فقط جامعه اسلامی به دنبال خوشبختی مردمشان هستند.البته به استثنای نظام های استعماری.و باید روزی نظام الهی تشکیل شود تا سعادت دنیا و اخرت را برای مردم به ارمغان آورد.

وی رمضان را فرصت مناسبی برای بیان سیره امیر المومنین در مباحث مواجهه با مردم و اقدامات مسئولین در برابر آنها دانست و افزود:
پس از به حکومت رسیدن امیر المونین بعد از ۲۵ سال یکی از مهم ترین مسائل جنگ جمل می باشد  که به صورت مستقیم با مسئولین مرتبط است مخصوصا کسانی که خودشان را مذهبی و خاص میدانند.زیرا سه ضلع جنگ جمل طلحه زبیر و عایشه بودند.

ایشان تصریح کرد: اگر مسئله توزیع بیت المال در کشور حل بشود وضعیت خیلی بهتر میشود برای مثال طبق آماردرکشوری مثل آلمان تفاوت حقوق نهایتا ۳تا ۶برابر است اما در کشور ما بعضا تا ۱۰ برابر هم مصوب شده است و این موارد اثرات جانبی دارد.

ایشان ضمن بیان کلامی از امیر المومنین در نهج البلاغه که میفرمایند:عدالت توسعه برای مردم است خاطر نشان کرد:اگر همین امروز حضرت در جامعه ما توزیع عادلانه بیت المال را داشتند چه  اتفاقاتی می افتاد.واتفاقا طلحه و زبیر هم اولین اتفاقی که به آن اعتراض داشتند تاکید امیر المومنین بر توزیع عادلانه بیت المال بود.


( ۱ )

نظر شما :