نشست اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۰:۴۰ کد : ۲۰۱۹۵ نهاد
تعداد بازدید:۳۱۲
نشست ویژه اساتید گروه معارف با حضور مسئول نهاد رهبری دانشگاه، معاونت فرهنگی اجتماعی و جمعی از اساتید گروه معارف دانشگاه کاشان برگزار شد.
نشست اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در نشست ویژه اساتید مدعو و هیآت علمی گروه معارف دانشگاه کاشان ضمن تاکید بر اهمیت دروس معارف در دانشگاه بیان داشت:دغدغه مندی و توجه اساتید معارف به مسائل روز کشور و جامعه بسیار اهمیت دارد. 

وی افزود: حضور در میدان اساتید معارف و استفاده از ظرفیت های این اساتید جهت تاثیرگزاری بیشتر در قشر دانشجو باید در اولویت قرار بگیرد.

ایشان با اشاره به مشخصات دانشگاه تراز انقلاب اظهار داشت: یکی از مسائل مهم ویژه دانشجویان بعد از ایام کرونا و دوری از فضای دانشگاه، مسئله حجاب و عفاف است؛نباید به این مسئله نگاه سطحی شود بلکه اساتید معارف باید در برنامه ریزی و ارائه پیشنهاد برای رفع این معضل در دانشگاه در صف اول قدم بردارند.

در ادامه مسئول نهاد رهبری دانشگاه توجه به روشهای جدید در ارائه دروس معارف و مباحث دینی و محتوای آموزشی را مهم بیان کرد و افزود: در برنامه های مشاوره و کارگاه های مهارتی و برنامه های ویژه خوابگاه های دانشجویی باید به صورت مستمر، از ظرفیت اساتید این گروه استفاده کرد.

دکتر صفایی، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز در این جلسه ضمن توجه به اساتید گروه معارف به عنوان گروه تاثیرگزار بر ذهنیت دانشجو، بیان داشت: اساتید گروه معارف گل سرسبد اساتید دانشگاه هستند و بعد از انقلاب فرهنگی توانسته اند به صورت شفاف به تربیت شخصیت های دانشگاهی موفق، بپردازند.

وی افزود: برای حل مشکلات و معضلاتی مثل عفاف و حجاب باید ابتدا اعتقادات نسل جوان به رشد کافی برسد؛ در این صورت خواهد بود که لزوم مسائلی مثل حجاب را خواهند پذیرفت.

لازم به ذکر است؛این نشست به دعوت مسئول نهاد رهبری دانشگاه روز سه شنبه با حضور جمعی از اساتید مدعو و هئیت علمی دانشگاه برگزار شد.

 


نظر شما :