سخنرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم میلاد امام رضا(ع)

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۷ کد : ۲۰۲۱۳ نهاد
تعداد بازدید:۲۳۴
۳ مورد از کمینگاه های شیطان که هم در محیط کار و هم خانه بسیار دیده می شود؛ کبر_جهالت و تعصب است.
سخنرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم میلاد امام رضا(ع)

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی در جلسه ای که به منظور پاسداشت مقام کارگر و روز میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از کارگران دانشگاه و تبریک میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام بیان داشت خط مقدم در بحث تولید و  ثروت آفرینی در کشور، کارگران هستند. مقام معظم رهبری نیز در این رابطه برای استفاده بهتر از زحمات کارگران مهارت آموزی را مطرح کردند که توصیه می شود برای به چشم آمدن زحمات این قشر، دوره های مهارت آموزی برگزار شود.
 ایشان در ادامه با اشاره به نامه امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی گفت:راههای وسوسه و نفوذ شیطان را ببندید، خطبه قاصعه یکی از خطبه های امام علی (ع) است که در آن حضرت در رابطه با راه های نفوذ شیطان و کمینگاه های ابلیس صحبت می کنند. 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه قاصعه، ۳ مورد از کمینگاه های شیطان که هم در محیط کار و هم خانه بسیار دیده می شود را بیان داشت.
 
وی اظهار داشت: باید مراقب کمینگاه های ابلیس برای انسان باشیم که اولین نکته و راه وسوسه شیطان  "کبر"است. تکبر همان چیزی ست که خود شیطان نیز به واسطه آن از راه اصلی منحرف شد‌.

وی در ادامه با اشاره به جهل به عنوان دومین کمینگاه شیطان بیان داشت : انسان ها نسبت به چیزهایی که "جهل"دارند دشمنی می‌کنند و به همین جهت انسان باید همیشه در حال یادگیری و شناخت باشد؛ "لجاجت و تعصب" سومین مورد از مواردی است که انسان باید مراقب باشد به آن دچار نشود.  انسان باید نسبت به خطای خود تعصب نداشته باشد و باید به اشتباه خود معترف باشد یکی از چیزهایی که باعث کینه در روابط میشود لجاجت انسان است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در ادامه با اشاره به سکوت در زمانی که موضوعات بی فایده مطرح می شود تصریح کرد:  اگر حرف زدن شما از جنس طلا باشد حتما سکوت شما نقره است. صحبت زیاد خطای زیاد هم در پی خواهد داشت در مورد موضوعات بی فایده سعی کنید که زیاد در محیط کار صحبت نکنید.

 ایشان اظهار داشت: در رابطه با فیلم ساخته شده عنکبوت مقدس،  اهل بیت علیه السلام قبل و بعد از ظهور، قطب و مرکزیت عالم را خواهند داشت و همانطور که این سالها دیده ایم مواردی مانند سوزاندن قرآن  باعث شده است گرایش مردم در کشورهای مختلف  به سوی قرآن و خرید مصحف شریف افزایش پیدا کند در نتیجه توجه جهان به دین و امام عزیز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در پایان گفت: این فیلم آخرین فیلم برگزیده است و نشان می دهد فیلمنامه و داستان به اندازه ای ضعیف است که فیلم مورد بحث برگزیده نشد.
در هر حال مهربانیت و رئوفیت حضرت در جهان تثبیت شده است و قطعا این موارد نمیتواند خدشه ای به ایشان و جایگاه ایشان وارد کند.


نظر شما :