حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی:"میزان اثرگذاری شهید بهشتی به اندازه ای بوده است که به مثابه یک ملت در انقلاب تازه شکل گرفته عمل کرد".

۰۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۶ کد : ۲۰۲۷۲ نهاد
تعداد بازدید:۳۷۶
حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی در نشست هم اندیشی هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و زبان خارجی دانشگاه با توجه به ایام شهادت شهید دکتر بهشتی به چند ویژگی فرهنگی شخصیت شهید بهشتی اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی:"میزان اثرگذاری شهید بهشتی به اندازه ای بوده است که به مثابه یک ملت در انقلاب تازه شکل گرفته عمل کرد".

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی در نشست هم اندیشی هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و زبان خارجی دانشگاه با توجه به ایام شهادت شهید دکتر بهشتی بیان داشت: یکی از مسائل که در کشور مغفول مانده است؛ عدم توجه به فرهنگ است. 
ایشان با اشاره به مواردی از فرهنگ که در شهید بهشتی پر رنگ بوده است تصریح کرد: اولین ویژگی شهید بهشتی اثرگزار بودن ایشان است.امام خمینی"ره" فرمودند:"شهید بهشتی یک ملت بود" یعنی شهید بهشتی ویژگی های یک ملت را داشت. میزان اثرگذاری شهید بهشتی به اندازه ای بوده است که به مثابه یک ملت در انقلاب تازه شکل گرفته عمل کرد. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان اظهار داشت: دومین ویژگی این است که شهید بهشتی به شدت اهل عدالت بود، اساتید ما باید تجسمی از عدالت باشند. انسان برای رسیدن به این ویژگی باید بسیار روی شخصیت خود کار کرده باشد. اگر اساتید اهل عدالت طلبی باشند می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
 وی در مورد سومین ویژگی شهید بهشتی وقت شناس بودن و متعهد بودن به زمان با اشاره به خاطره همسر شهید بهشتی در مورد ایشان گفت: شهید بهشتی علیرغم حجم کار زیاد، هیچ وقت با تأخیر در جلسات حاضر نشدند. این ویژگی باید در مدیران نهادینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در ادامه بیان داشت: در مسائل مختلف دانشگاه، باید همه دانشگاه ورود پیدا کند، برای مثال: بحث حجاب را تنها، نمی شود سلبی مدیریت کرد؛ باید همه دانشگاه ورود پیدا کند. دانشجوی ما باید انتظام به قوانین را آموزش ببیند و یاد بگیرد.
ایشان در پایان تصریح کرد: اگر به ویژگی های شهید بهشتی توجه کنیم و حتی این چند مورد را در خود نهادینه کنیم، هر کس می تواند نمونه ای از یک شهید بهشتی باشد.


( ۱ )

نظر شما :