حضور مسئول نهاد رهبری در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان

۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۸ کد : ۲۰۶۹۸ نهاد
تعداد بازدید:۳۱۸
قدر این دوران را بدانید و سعی کنید با هوشمندی و دقت، از زمان و فرصت ها استفاده کنید/دوران دانشجویی در شکل گیری شخصیت شما بسیار موثر خواهد بود/ در این دوران اراده انسان برای نحوه زندگی و برنامه ریزی جهت بهتر زندگی کردن بسیار تاثیرگزار خواهد بود .
حضور مسئول نهاد رهبری در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد خسروی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان، ضمن تبریک ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک حضور پرشور دانشجویان در دانشگاه به بیان نکاتی در سال تحصیلی جدید پرداخت .

ایشان با اشاره به اینکه مراحل زندگی انسان در حال گذر است، بیان داشت : نکته اول من برای شما این است که؛ این دوران در شکل گیری شخصیت شما بسیار موثر خواهد بود . در این دوران اراده انسان برای نحوه زندگی و برنامه ریزی جهت بهتر زندگی کردن بسیار تاثیرگزار خواهد بود .

وی افزود : یکی از بهترین دوران زندگی شما همین دوران دانشجویی است که باید قدر این دوران را بدانید و سعی کنید با هوشمندی و دقت، از زمان و فرصت ها استفاده کنید .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت : نکته دوم بحث معنویت و تقواست . شما نمی توانید در کل کشورهای جهان، کشوری را   معرفی کنید که با توجه به پیشرفت هایی که داشته است، هیچ چالشی نداشته باشد . یکی از دلایل این مشکلات؛ تهی بودن این کشورها از معنویت و تقوا است .

وی با اشاره به بحث لذت از زندگی بیان داشت : کسانی از زندگی بیشتر لذت می برند که خودشان و زندگیشان تحت کنترلشان هست و این افراد از انسان های که خودشان را رها می کنند احساس لذت بیشتری دارند .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی با اشاره به آیه أَنْ تَمِیلُوا مَیْلًا عَظِیمًا اظهار داشت : که به زبان ساده بعضی از آدمها آنچه سیاه و سفید دیدن د را ، رنگی تعریف می‌کنند، پس مراقب باشید بعضی از ناهنجارهای جامعه شما را از اصل زوایای آن دور نکند . ما باید بدانیم که همیشه نیازمند ارتباط با خدا هستیم و شهدا نمونه‌ای از این گونه افراد هستند که ارتباطشان با خدای متعال بسیار قوی بوده است . اگر انسان ذهن نورانی و معنوی داشته باشد در کسب علم موفق تر خواهد بود .

وی در ادامه بیان داشت : نکته سوم، نقش ما به عنوان یک دانشجو در نظام جمهوری اسلامی ایران است . از خود سئوال کنید چرا دشمن بیشترین هزینه اش را در دانشگاه انجام داده است؟ ! دشمن وقتی ناکارآمدی خود را دید تلاش برای تغییر ذهنیت نسبت به امیدواری به جمهوری اسلامی ایران را سرلوحه خود قرار داد و از ابزار فضای مجازی برای سیاه‌ نمایی فضای کشور ما استفاده کرد . ولی انقلاب اسلامی در دنیا یک مدل جدید وکارآمد ارائه داده است . دقت کنید ببینید اگر کار آمد نبود، می‌توانست بعد از سالها اینچنین با ثبات و قدرتمند بماند؟ ! امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام تاثیرگزار در جهان شناخته شده است .

  ایشان در پایان بیان داشت : به فرمایش امام خمینی ( ره ) محل و منشاء تحولات، دانشگاه است و می بینید در کشور مسائلی است که هنوز حل نشده است و قطعا محل طرح و حل آن، دانشگاه است . انشاالله آینده انقلاب از قبل روشنتر و امیدوار تر خواهد بود .


( ۱ )

نظر شما :