سلسله نشست های نهج البلاغه با حضور مسئول نهاد رهبری برگزار می شود.

۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۰۸۲۶ نهاد
تعداد بازدید:۲۷۱
سلسله نشست های نهج البلاغه به همت تشکل عدالتخواه دانشگاه با حضور مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان برگزار می شود.
سلسله نشست های نهج البلاغه با حضور مسئول نهاد رهبری برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در دومین دوره از سلسله نشست های  نهج البلاغه در روز یکشنبه ۸ آبان ماه در جمع دانشجویان دانشگاه ضمن اشاره به تغذیه روح اظهار داشت:
اگر انسان تغذیه سالم نداشته باشد، مجبور می شود که از هر چیزی (غیر سالم) تغذیه کند. انسان زمانی حال خوب خواهد داشت که روح و جسم سالم داشته باشد.

ایشان در ادامه با طرح این سئوال که چه ضرورتی برای خواندن  نهج البلاغه وجود دارد تصریح کرد:
یکی از ویژگی های نهج البلاغه کاربرد آن در زندگی شخصی و اجتماعی است،
 نهج البلاغه نحوه ی سبک زندگی به آموزش می دهد.

وی افزود: ما متأسفانه از نهج البلاغه الگو برداری نمی‌کنیم و برای همین سبک زندگی درستی هم نداریم ودر نتیجه روش درست و ثابتی برای ارتباط با اطرافیانمان نداریم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: هنر این است که آدمی از چیزهایی که بدست می آورد ، استفاده ی درست داشته باشد. برای مثال باید علت حال خوب و بد خودمان را بررسی کنیم. این نوع روند، به بهبود حال ما، بسیار کمک می کند. و باز تاکید می کنم، باید توجه داشته باشیم که نهج البلاغه یک سبک زندگی است.

ایشان بیان داشت که کسی که می گوید الگویش حضرت امیر المومنین(علیه السلام) است، باید در همه مسائل پیروی داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه کاشان افزود: هر چقدر انسان آرامش بیشتری از زندگی داشته باشد این نشان می دهد که سبک زندگی صحیح تری دارد. آدم هایی که عظمت روح دارند آرامش بیشتر و از زندگی خودشان لذت بیشتری می برند.

ایشان در رابطه به قسمت های مختلف نهج البلاغه گفت:  سه قسمت  نامه، خطبه و حکمت، شامل موضوعات متنوعی است. برای مثال در رابطه با زنان صحبت می کند و اشاره دارد به این که، زنان ریحانه هستند.

نهج البلاغه از دو کلمه ی نهج و بلاغ تشکیل می شود . نهج یعنی : راه و  بلاغ : واضح و روشن  و نهج البلاغه یعنی راه واضح و روشن. بعد از قرآن معتبر ترین کتاب نهج البلاغه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی با طرح این سئوال که چه چیزی می تواند سبک زندگی مارا تغییر بدهد؟ تصریح کرد: نهج البلاغه این توانایی را داردکه تفکر و سبک زندگی مارا اصلاح کند.

ایشان در پایان اظهار داشت:
برای فهم بیشتر و کاربردی کردن مطالب نهج البلاغه در زندگی مان باید راجع به محتوای نهج البلاغه با یکدیگر مباحثه و گفتگو داشته باشیم.


نظر شما :