روز ۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو معرفی شده است روز مقابله با نظام سلطه است.

۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۱۰۵۳ دانشگاه نهاد
تعداد بازدید:۱۳۲
حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت شهدای امنیت و شهدای شاهچراغ ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر(روز دانشجو) بیان داشت: روز ۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو معرفی شده است روز مقابله با نظام سلطه است.
روز ۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو معرفی شده است روز مقابله با نظام سلطه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد خسروی در مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت شهدای امنیت و شهدای شاهچراغ ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر(روز دانشجو) بیان داشت:
روز 16 آذر که به عنوان روز دانشجو معرفی شده است روز مقابله با نظام سلطه است.
ایشان علت مخالفت بعضی از افراد در داخل و خارج از کشور با نظام اسلامی تعارض نظام  اسلامی با ظلم و نظام سلطه در عالم و  هر جا ظلم باشد دانست.
وی یکی از دلایل شهادت حضرت زهرا را تبعیض های ناروایی که در جامعه بود بیان کرد و افزود:حضرت  درِ خانه ی انصار رو میزدند و می گفتند حق با حضرت علی (علیه السلام) هست بیایید، انصار هم می دانستند که حق با حضرت علی (علیه السلام) هست ولی عملی صورت نمی گرفت. بعداز اینکه محمدبن ابی بکر (والی مصر)به شهادت رسید، دیدند که معاویه گفت: هرچه نامه علی ابن ابیطالب(علیه السلام) به محمد بن ابی بکر داده است را بیاورید . پرسیدند: با این نامه ها میخواهی چه کار کنید؟ معاویه گفت: میدانی این نامه ها را چه کسی نوشته است. به معاویه  گفته شد تو که اینقدر علی (علیه السلام) را قبول داری پس چرا حکومتش را نمی پذیری؟
معاویه پاسخ می دهد:به این علت که اگر من کمالات حضرت علی(علیه السلام)  را به مردم بازگو کنم، باید مطیع حضرت علی (علیه السلام) شوم و تحت حکومت او قرار بگیرم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی بیان داشت:حضرت علی(علیه السلام) به کرات در نهج البلاغه اشاره میکنند که عدالت اصل ثابت و مسلمی است که باید در همه جوانب رعایت شود.
ایشان در پایان گفت:ما اگر بخواهیم آن اتفاقی که در زمان امیرالمومنین علی (علیه السلام)در جامعه افتاد که حضرت زهرا (سلام الله علیها) فدا شدند که مردم بیدار شوند، تکرار نشود باید عدالت در جامعه ی ما نهادینه شود.


نظر شما :