حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی:استاد دانشگاه در شرایط کنونی باید بیشتر به نقش هدایتگری خود توجه کرده  و مبلغ و مبشر معنویت باشند.

۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۰ کد : ۲۱۰۹۲ نهاد
تعداد بازدید:۲۲۹
 مصاحبه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان با خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:انقلاب ما بیش از هرچیز یک انقلاب معنوی بود و معنویت راهگشای بسیاری از مسائل است،دانشجو برای تصمیم‌گیری درست نیازمند هدایت از سوی استاد است و به همین دلیل هدایت گری از وظایف استاد دانشگاه است.

وی اظهار کرد:استاد دانشگاه باید بر نقش هدایتگری خود واقف باشد وبه مقوله شاگرد پروری توجه ویژه داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت:روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت شهید مفتح که یک روحانی مبارز و استاد دانشگاه بود نام گذاری شده،حوزه و دانشگاه برای رفع چالش های موجود، باید نیازهای ملموس جامعه و مردم و واقعیت های زمانه را رصد کنند و کلید موفقیت این دو مجموعه وحدت و همدلی است.

وی اظهار کرد:بالابردن معرفت اساتید برای تاثیرگذاری در دانشجو مهم است و استادان دانشگاه برای ارتقای سطح معرفتی خود باید مطالعات اسلامی را ارتقا دهند. در پیوند با این موضوع در دانشگاه کاشان در سال جاری طرح کلی اندیشه اسلامی را برای ۵۰ عضو هیات علمی این دانشگاه برگزار کردیم.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت:گذراندن دوره های سیر مطالعات اسلامی برای استادان دانشگاه ضروری است تا بتوانند آن را به درستی به دانشجو منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در پایان تصریح کرد:اندیشه های مقام معظم رهبری بی نظیر است و به عنوان یک منبع در دوره های سیر مطالعاتی اساتید آموزش داده می شود،یکی از جریان هایی که می تواند تحول در کشور ایجاد کند دانشجویان و اساتید هستند و استادان دانشگاه باید نقش خود را در تربیت دانشجو به خوبی ایفا کنند.


نظر شما :