هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) تربیت عقلانی و اخلاقی مردم است.

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۰ کد : ۲۱۳۷۷ دانشگاه نهاد
تعداد بازدید:۱۳۳
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: هدف از بعثت پیامبر اکرم ، تربیت عقلانی، اخلاقی و قانونی مردم است.
هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) تربیت عقلانی و اخلاقی مردم است.

حجت السلام والمسلمین دکتر جواد خسروی: "هدف از بعثت پیامبر اکرم ، تربیت عقلانی، اخلاقی و قانونی مردم است".

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: بعثت حضرت رسول اکرم (ص) سرآغاز پیروزی حق بر باطل است و هر جای دنیا اگر نشانه‌ای از حق است از بعثت رسول گرامی اسلام سرچشمه می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تحقق عدالت اجتماعی از دیگر اهداف بعثت پیامبر(ص) است و در نگاه حکمرانی اسلامی عدالت و سیاست با هم گره خوردند، اگر عدالت و معنویت از سیاست فاصله بگیرد شاهد تسلط زر،زور و تزویر بر حق خواهیم بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان بیان کرد: نتیجه حکمرانی اسلامی در تراز حکومت نبوی باید تربیت انسان‌های آراسته به عالی ترین فضایل اخلاقی، علم و معرفت و برخوردار از یک زندگی مرفه مادی و آراسته به معنویت و اخلاق باشد.

حجت الاسلام دتر جواد خسروی گفت: پیامبر اسلام در دوران حکومت ۱۰ ساله خود به زنان کرامت بخشیدند و حتی در جهان امروز و در غرب نگاه به زن نگاهی ابزاری است اما در جمهوری اسلامی که برگرفته از حکومت نبوی و علوی است زنان به جایگاه واقعی و انسانی خود رسیده اند.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نشات گرفته از حکومت پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است ،برای زن در کنار جایگاه و ساحت مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی و نقش همسری و مادری و حفظ اصالت و کرامت خانه و خانواده الگوی سومی که همان عرصه های اجتماعی،علمی، ورزشی و فرهنگی است نیز تعریف شده است.

وی اظهار کرد: در حکومت پیامبر(ص) تبعیض و بی عدالتی از بین رفت و ایشان مردم بادیه نشین، اصحاب صفه و فقرای آن زمان را در مرکز شهر اسکان داد و امروز هم مسئولان ما باید نسبت به فقرا دغدغه مند باشند تا به حکومت اسلامی در تراز جامعه نبوی برسیم.


نظر شما :