ثبت نام اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان شروع شد

۰۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۲ کد : ۲۳۰۸۰ دانشگاه نهاد
تعداد بازدید:۲۶۵
ثبت نام اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان شروع شد

حجت الاسلام دکتر محمد جعفر محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان بیان داشت: اعتکاف یکی از سنت های حسنه و مستحبات اسلامی است، این سنت مبارک در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته، در جمهوری اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این عبادت حالت فراگیر و عمومی نداشت در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون به ویژه طلاب و دانشجویان متداول گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدی با اشاره به اینکه اعتکاف زمینه توبه و بازگشت است خاطر نشان کرد: بی جهت نیست که شخص رسول الله (ص) پس از هجرت همه ساله دهه اول یا دوم و گاه هر دو دهه و در سالهای آخر زندگی به طور منظم دهه سوم ماه رمضان را به اعتکاف می پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه مکان اعتکاف طبق فرمایش امام صادق(ع) مسجد الحرام و مسجد الرسول یا در مسجد جامع امکان پذیر است افزود: مسجد دانشگاه برای مجموعه دانشگاهیان که از اقشار مختلف شهروندان می باشند حکم مسجد جامع دارد و برهمین جهت مقام معظم رهبری اعتکاف در مسجد دانشگاه را اجازه داده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان در ادامه افزود: ظرفیت برای حضور ثبت نام کنندگان در این مراسم 300نفر می باشد که برای تعداد 200نفر دختر و 100 نفر پسر برنامه ریزی شده است.

لازم به ذکر است مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه 5 بهمن سال 1402 مصادف با 13 رجب 1445در مسجد دانشگاه کاشان آغاز می شود. علاقه مندان می توانند جهت شرکت در مراسم اعتکاف از تاریخ 9 الی 15 دی ماه سال جاری با مراجعه به لینک B2n.ir/a39868 ثبت نام نمایند.

 

هزینه ثبت نام:
برای دانشجویان دانشگاه کاشان:۱۰۰تومان
اساتید، کارمندان و سایر دانشجویان دانشگاه‌ها:۲۵۰ تومان
افراد آزاد: ۵۰۰ تومان

 

لینک ثبت نام :
B2n.ir/a39868

شماره های تماس:
۵۵۹۱۲۲۴۴
۵۵۹۱۲۲۴۸
۵۵۹۱۲۹۴۲


نظر شما :