آرشیو اخبار

برگزاری جشن عید غدیر خم

مراسم جشن عید سعید غدیر خم با حضور پرشور دانشجویان ، اساتید و کارمندان در مسجد دانشگاه و به همت دفتر نهاد رهبری برگزار گردید.

ادامه مطلب

غدیر خم؛ عید الله‌اکبر

عید غدیر، عید الله اکبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامى‏است. هیچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت نیست. امام صادق سلام الله ‏علیه مى‏فرماید: ان یوم غدیر خم بین الفطر و الاضحى و الجمعه کالقمر بین الکواکب...؛ روز عید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگى ماه در میان ‏ستارگان است.

ادامه مطلب

سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

شهید آیت الله دکتر محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ ه.ش در خانواده ای روحانی در همدان به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ محمود مفتح از وعاظ بزرگ همدان بود. استعداد فراوان و عشق زیاد شهید به تحصیل باعث شد که بزودی مراحل مختلف تحصیل را بگذراند، به نحوی که دیگر حوزه همدان برای او قابل استفاده نبود و لذا در سال ۱۳۲۲ در حالی که تنها ۱۵ سال داشت برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد.

ادامه مطلب

خورشید دهم

حضرت امام علی بن محمد الهادی علیه السلام در نیمه ذیحجه سال ۲۱۲ هجری در "صریا "، منطقه ای واقع در ۶ کیلومتری مدینه متولد شد. نام مبارک ایشان "علی"، کنیه اش "ابوالحسن" و القاب آن بزرگوار : نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، مؤتمن، طیب و عسکری می باشد که مشهورتر از همه "هادی" و "نقی" است.

ادامه مطلب

برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه و نماز عید قربان در مسجد دانشگاه

مراسم پر فیض دعای عرفه اباعبدا... به همت کانون فرهنگی مذهبی هیئت فاطمیون در تاریخ ۱۸/۹/۸۷با حضور ریاست محترم دانشگاه و جمع یکهزار نفری دانشجویان و اساتید و کارمندان در مسجد دانشگاه برگزار گردید .

ادامه مطلب

عرفه، وعده‌گاه نیایش با معبود

دل در جوشش ناب عرفه، وضو می گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می شود. آنجا که ایوان هزار نقش خداشناسی است. لبها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشمها امان خود را از بارش توبه، از دست داده‌اند. دل، بیقرار روح عرفات، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده است. پنجره باران خورده چشمها از ضریح اجابت، تصویر می‌دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین (ع) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‌کند. اشک و زمزمه ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه...

ادامه مطلب

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره‌ی عظیم حج

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره عظیم حج، فریضه حج را دربرگیرنده عناصر اصلی تربیت فردی و اجتماعی خواندند و با اشاره به افق بسیار روشن و امید بخش امت اسلامی و شکست صهیونیزم و امریکا در میدانهای مقابله با مسلمانان تأکید کردند: امت اسلامی با یقین به وعده‌های صدق الهی، گردنه‌های دشوار پیش رو را نیز با ایمان و اخلاص (امید و جهاد) و صبر و بصیرت پشت سر خواهد گذاشت.

ادامه مطلب

ویژه شهادت امام محمدباقر(ع)

یکى از علماى بزرگ سنّى به نام ابن حجر هیتمى درباره ایشان مى نویسد: «محمّد باقر به اندازه اى گنج هاى پنهان معارف و دانش ها را آشکار ساخته، حقایق احکام و حکمت ها و لطایف دانشها را بیان نموده که جز بر عناصر بى بصیرت یا بد سیرت پوشیده نیست و از همین جاست که وى را شکافنده دانش و جامع علوم و برافروزنده پرچم دانش خوانده اند.»

ادامه مطلب

۱۶ آذرماه روز دانشجو

بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، رژیم وابسته پهلوی که توانسته بود با کمک اربابان آمریکایی بر اریکه قدرت باز گردد، درصدد برآمد تا پایه های حکومت خود را تثبیت کند، اما غافل از اینکه مقاومت مردم بطور کامل از بین نرفته و ایران در اولین فرصت خشم و انزجار خویش را نشان خواهد داد.

ادامه مطلب

به بهانه سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس

شهید‌ آیت‌الله سیدحسن مدرس در سال ۱۳۸۷ قمری به دنیا آمد. او تحصیل خود را در علوم دینی در اصفهان، سامرا و نجف در محضر بزرگانی چون آیت‌الله میرازی شیرازی، صاحب فتوای تحریم تنباکو و ... تا درجه اجتهاد ادامه داد؛ آنگاه به اصفهان مراجعت کرده و مشغول تدریس فقه و اصول شد. ایشان در جریانات مربوط به نهضت مشروطه به سمت سیاست روی آورد. مرحوم مدرس در این باره گفته است: «بعد از مراجعت از عتبات، در اصفهان فقط از امورات اجتماعیه، مباحثه و تدریس اختیار کرده بودم، تا زمان انقلاب استبداد به مشروطه، مجبورا اوضاع دیگری پیش آمد».

ادامه مطلب

نتایج قرعه کشی عمره دانشجویی دانشگاه کاشان

مراسم قرعه کشی عمره دانشجویی دانشگاه کاشان عصر روز سه شنبه مورخ پنجم آذرماه در محل مسجد دانشگاه و با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید برگزار گردید. در این مراسم از مجموع ۱۴۵۳ نفر متقاضی جهت ۸۳ سهمیه زائرین اصلی ، قرعه کشی بعمل آمد.

ادامه مطلب