آرشیو اخبار

پیشوای صادق ؛ ویژه نامه ولادت امام جعفر صادق (ع)

پیشواى ششم شیعیان، حضرت ابوعبدالله جعفر بن‏محمد صادق علیه السلام، در سپیده دم روز دوشنبه،۱۷ ربیع‏الاول سال‏۸۳ ق در مدینة الرسول از دامان پاک - ام فروه - بانوى بزرگ از خاندانى شرافتمند، دختر قاسم بن‏محمد بن‏ابى‏بکر از فقهاى هفتگانه مدینه، پا به عرصه وجود نهاد.

ادامه مطلب

به مناسبت سالگرد شهادت شهید عباس کریمی ؛ نگاهی به زندگی سردار شهید عباس کریمی

«عباس کریمی قهرودی» چهارمین فرمانده «لشکر۲۷ محمد رسول الله»به تاریخ ۲۳/۱۲/۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی شرق رودخانه «دجله» شربت شهادت نوشید. پیکر او زمانی به تهران منتقل شد که تنها چند روز از اولین سالگرد شهادت «حاج محمد ابراهیم همت»می‌گذشت.

ادامه مطلب

برندگان مسابقه پیام کوتاه عطر عشق

مسابقه پیام کوتاه عطر عشق که با مضمون شهید و شهادت در محدوده زمانی سوم تا سیزدهم اسفندماه جاری و از سوی مرکز IT دینی دانشگاه کاشان برگزار گردید با استقبال دانشجویان مواجه گردید. قریب به ۵۰ پیام ارسالی برگزیده و مورد داوری قرار گرفت که در ادامه لیست آن قابل مشاهده می باشد. ضمن تشکر از کلیه شرکت کنندگان به اطلاع می رساند تعداد چهار پیامک بعنوان برندگان مسابقه انتخاب شدند که طی تماس تلفنی با برندگان نحوه دریافت جوایز به اطلاع آنان خواهد رسید.

ادامه مطلب

نخستین دوره مسابقات سراسری قران کریم ویژه اعضای هیات علمی

نخستین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها به همت اداره‌کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ برگزار می‌شود .

ادامه مطلب

انتصاب آیت الله نمازی بعنوان رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان

محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی طی حکمی ،‌ آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان را بعنوان رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان معرفی نمود . متن حکم به این شرح است :

ادامه مطلب

پیام تقدیر ریاست دانشگاه کاشان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری از تشییع‌کنندگان پیکر سه شهید گمنام

بسم رب الشهداء و الصدیقین جلوه‌ها و صحنه‌هایی که دانشگاهیان و مردم نجیب، شهیدپرور، مؤمن و انقلابی کاشان در تشییع پیکرهای پاک و مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس آفریدند به راستی ستودنی و کم‌نظیر بود. سه دهه از انقلاب گذشته اما شما مردم هنوز با شور و شعور، حضور حماسی در عرصه‌های مختلف همانند روزهای اولیه انقلاب در صحنه‌اید و آنجا که باید باشید سرشارتر از همیشه حضور دارید.

ادامه مطلب

... همراه با کبوتران حرم (ویژه نامه شهادت امام رضا علیه السلام)

خورشید، در حال غروب است و هفت ستاره روشن در آسمان، آغوش گشوده هشتمین اخترند. کبوتران بال می زنند آسمانی را که چشم هایمان سال هاست به آن دوخته شده، صدای بال کبوتران در صدای سنج عزاداران می پیچد و خواب مسموم انگورهای پیچیده بر خوشه های حادثه آشفته می شود، خورشید، ذره ذره در عطش چشم هایش رسوب می کند...

ادامه مطلب

نگاهی به‏ واپسین روزهای عمر امام حسن مجتبی (ع)

امام حسن مجتبی(ع) بعد از امضای قرارداد صلح از کوفه به مدینه جدش پیامبر خدا(ص) بازگشت و حدود ده سال در جوار ملکوتی پیامبر(ص) و مسجد النبی(ص) گام‏های بسیار اساسی برداشت تا سیره و سنت پیامبر و اهل بیتش را به مردم جهان بشناساند و مسلمانان را از سلطه ستم‏شاهی بنی‏امیه به ویژه معاویه نجات بخشد.

ادامه مطلب

انسان کامل و اسوه بشریت

بیست و هشتم صفر است و سالروز رحلت جامع ترین انسان برگزیده الهی و آورنده جامع ترین دین آسمانی «ان الذین عند الله الاسلام و من یبتغ غیرالاسلام دینا فلن یقبل منه و هو فی الاخره من الخاسرین» و آورنده جامع ترین قانون «و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شی و هدی و رحمه و بشری للمسلمین، نحل ۸۹»، شخصیتی که در آخرین آیه سوره توبه این گونه معرفی شده که: پیامبر از متن مردم و برای مردم و همراه با مردم بود، نسبت به مردم تلاش حریصانه داشت و بر مومنان، مهربان و صمیمی بود و در توکل به خداوند ویژه بود و به خدا اتکای خاص «لقد جائکم رسول من انفسکم، عزیز علیه ما عنتم، حریص علیکم، بالمومنین روف رحیم، فان تولوا فقل حسبی الله، علیه توکلت و هورب العرش العظیم، توبه ۱۲۹» داشت.

ادامه مطلب