آرشیو اخبار

سالروز شهادت شهید محمد بخارایی

شهید محمد بخارایی اصالتا اهل کاشان بود اما در تهران بدنیا آمده و بزرگ شده محلات جنوب شهر پایتخت بود. این شخصیت مبارز به همراه شهید رضا شمس آبادی دو تن از مبارزانی بودند که با انجام عملیات مسلحانه بر ضد رژیم شاه ارادت و دین مردم انقلابی کاشان را به امام و انقلاب ابراز و ادا نمودند.

ادامه مطلب

ویژه میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها

آمد ... و واژگان نور میان کلام جهانیان جان گرفت و آسمان عشق در میان دوستان ایمان، باران آمد ... و هرم حضور آفتابی اش سلام و صلوات را مهمان چشمان عاشقان کرد و حضور و رایحه سبز ایمان را تکرار.

ادامه مطلب

پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت حماسه‌ی پرشور ۲۲ خرداد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی، حضور تعیین کننده، مقتدرانه، متین و آرامش آفرین ملت بزرگ و هنرمند ایران را در جمعه حماسی ۲۲ خرداد، لطف و رحمت پروردگار حکیم و حادثه ای خیره کننده و بی همتا خواندند و با اشاره به تجلی رشد سیاسی، عزم انقلابی و ظرفیت مدنی ملت ایران در انتخابات شورانگیز، زیبا و پرشکوه ریاست جمهوری دهم افزودند:

ادامه مطلب

سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد

قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد. در سحرگاه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند.

ادامه مطلب

سالگرد ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی

حضرت امام خمینی (ره) خورشید فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان و سرور مجاهدان راه حق، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پس از سالها مبارزه در راه حق و متجلی ساختن اسلام حقیقی در میان جوامع اسلامی و بشری و ستیز دائم با کفر و استکبار جهانی، در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و جهان اسلام و تشیع در ماتم بزرگترین رهبر قرن، شجاع‌ترین و آگاه‌ترین مرجع و رهبر اسلامی، ماتم زده و عزادار شد.

ادامه مطلب

اذان‌های ماندگار ایرانی

دعوت آسمانی اذان از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون با الحان و نغمات مختلف صورت گرفته است اما در میان ملل مسلمان جهان ایرانیان به دلیل برخورداری از ذوق سرشار و نغمات گوش نواز موسیقی ایرانی اذان‌های شنیدنی قابل توجهی را در فرهنگ و هنر اسلامی ضبط و ثبت کرده‌اند.

ادامه مطلب

چهل نکته درباره‌ انتخابات؛ گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ انتخابات ریاست جمهوری (بخش دوم)

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. این مطلب در قالب چهل نکته انتخاباتی به این شرح منتشر شده است:

ادامه مطلب

چهل نکته درباره‌ انتخابات؛ گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ انتخابات ریاست جمهوری (بخش اول)

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. این مطلب در قالب چهل نکته انتخاباتی به این شرح منتشر شده است:

ادامه مطلب

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه خونین تروریستی در زاهدان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه خونین تروریستی در زاهدان در پیام تسلیتی با اشاره به آلوده بودن دست طراحان سیاسی برخی قدرتهای مداخله گر و دستگاههای جاسوسی آنان به ایجاد فتنه و برادرکشی میان مسلمانان، برهوشیاری مردم، پیگیری مسئولان و توجه کافی به توطئه ی دشمنان با حفظ یکپارچگی و وحدت اسلامی و ملی تأکید کردند. متن پیام به این شرح است:

ادامه مطلب

امام حسین علیه السلام از مادرش می‌گوید

حضرت صدیقه طاهره، دخت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ستایشگران بی شمار دارد و از فضایل، مناقب و مقامات عالیه او ستایش های فراوانی شده است. دوست و دشمن، به کمال و عظمت او اعترافات کرده و جلالت شأن وی را ستوده‌اند. در این مجموعه قصد آن داریم تا ستایشها و ستایشگران بانوی آب و آیینه را به منظر چشم شما آوریم.

ادامه مطلب