آرشیو اخبار

بیانیه دانشگاهیان دانشگاه کاشان درباره قطع برنامه های برون مرزی صداوسیما(۲۹-۷-۹۱)

اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای غرب مبنی بر منع ماهواره هاتبرد از ارائه خدمات به شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران، نقض آشکار بدیهی ترین اصول حقوق اساسی بین الملل عمومی و برخلاف بسیاری از مقررات و تعهدات جامعه بین الملل است.

ادامه مطلب

دومین جشنواره حرکت دانشگاه کاشان برگزار می شود(۲۷-۷-۹۱)

دومین جشنواره حرکت دانشگاه کاشان روز شنبه بیست و نهم ماه جاری در این دانشگاه آغاز بکار می کند. دبیر برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره چهار روزه، نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندیهای انجمن های علمی برگزار می شود.

ادامه مطلب

رهبر معظم انقلاب در جلسه هیئت دولت ویژه استان خراسان شمالی(۲۷-۷-۹۱)

کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به کارخانه ها و صنایع را در اولویت مسائل استان قرار دهید در هشتمین و آخرین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، اعضای هیأت وزیران پس از تشکیل جلسه ای ویژه در بجنورد، ظهر امروز (چهارشنبه) به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و گزارشی از مصوبات خود برای حل مشکلات مردم استان و شتاب بخشی به روند پیشرفت خراسان شمالی ارائه کردند.

ادامه مطلب

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در نشست با تشکل های دانشجویی(۲۶-۷-۹۱)

اصل برگزاری کرسی های آزاداندیشی با مجموعه های دانشجویی است حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در نشست صمیمی با تشکل های دانشجویی که ر دفتر مرکزی نهاد برگزار شد؛ در پاسخ به سوال اعضای تشکل ها درباره نکته ای که درباره کرسیهای آزاداندیشی گفته بودند؛ اظهار کرد:

ادامه مطلب

رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسیجیان خراسان شمالی تبیین کردند(۲۵-۷-۹۱)

ویژگی‌های منحصر بفرد بسیج و خصوصیات لازم برای یک بسیجی/ بصیرت، تشخیص خط و نقطه درگیری با دشمن است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.

ادامه مطلب

رهبرمعظم انقلاب در اجتماع ده‌ها هزار نفری مردم شیروان(۲۴-۷-۹۱)

"نگاه علمی، برنامه ریزی مدبرانه و ثبات سیاستها"؛ عناصر مقابله با هجمه اقتصادی دشمن/ مسئولان اجازه بر هم زدن ثبات سیاسی و آرامش کشور را به بدخواهان ندهند حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پر  شور دهها هزار نفر از مردم شیروان ومناطق اطراف ، با اشاره به ناکامی دشمنان ملت ایران در سه دهه ی اخیر تاکید کردند:

ادامه مطلب

رهبر معظم انقلاب در جمع پر شور هزاران نفر از جوانان خراسان شمالی(۲۴-۷-۹۱)

"سبک زندگی" بخش اساسی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی/ ایمان و تقلید نکردن از غرب لازمه شکل‌گیری فرهنگ زندگی اسلامی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند:

ادامه مطلب

تأکید رهبرمعظم انقلاب در اجتماع پر شور خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان شمالی(۲۳-۷-۹۱)

ضرورت تأمل در پدیده شگفت آور بیشماری رویش‌های انقلاب/ امروز نسل جوان در ایستادگی مقابل زیاده خواهی قدرت‌ها خط شکن است حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی، پدیده شگفت آور رویش های جدید و بیشمار انقلاب اسلامی در نسل جوان را نتیجه برکت خون شهیدان دانستند و تأکید کردند: با وجود برخی ریزش ها از میان قافله انقلاب، رویش های فراوان انگیزه های جدید و عزم های راسخ و آگاه، ملت ایران را اکنون به خط شکن شجاعت و ایستادگی در مقابل فزون خواهی سلطه گران تبدیل کرده است.

ادامه مطلب

رهبرمعظم انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور مردم اسفراین(۲۳-۷-۹۱)

"عزت و اعتماد به نفس ملی" و "عدالت"؛ شاخص‌های ارزیابی پیشرفت کشور/ ملت ایران در عرصه نبرد بزرگ اراده‌ها قرار دارد حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز از سفر به استان خراسان شمالی با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراین، در جمع دهها هزار نفر از مردم این شهر که ساعت ها در ورزشگاه تختی در انتظار ایشان بودند، حضور یافتند.

ادامه مطلب

وزیر علوم : ۳هزار سرفصل دروس دانشگاهی درحال بازنگری است(۲۲-۷-۹۱)

دکتر کامران دانشجو وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی اعلام کرد : تا کنون ۴۰۰ سرفصل دروس دانشگاهی بازنگری شده و از این تعداد ، صد سرفصل در ابتدای سال تحصیلی به دانشگاه ها ابلاغ شده و در حال حاضر ۳۰۰۰ سرفصل برای ۲۰۰ رشته دانشگاهی در گروه های مختلف تحصیلی در ۷۰ کمیته در حال بازنگری است .

ادامه مطلب

فرمانده کل قوا در مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نظامی استان خراسان شمالی(۲۲-۷-۹۱)

ملت ایران اهل تجاوز و تعرض نیست، اما در مقابل هیچ تجاوزی کوتاه نمی آید مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نظامی، انتظامی و بسیج استان خراسان شمالی، با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا درپادگان شهید نوری تیپ پیاده حضرت جواد الائمه سپاه پاسداران در بجنورد برگزار شد

ادامه مطلب

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور معلمان و اساتید استان خراسان شمالی تاکید کردند:(۲۲-۷-۹۱)

اساسی ترین نیاز کشور، ایجاد روحیه امید به آینده و خودباوری در نسل جوان/ همه پیشرفتهای کشور در شرایط تحریم و فشار حاصل شد حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان خراسان شمالی، با اشاره به لزوم اهتمام به ساختن و شکل دهی هویت انسانی کودکان بر اساس خلقیات نیکو، از همان دوران ابتدایی، تأکید کردند: اساسی ترین نیاز کشور، ایجاد روحیه امید به آینده، نشاط ، و خودباوری در نسل جوان است.

ادامه مطلب

دیدار روحانیون استان خراسان شمالی با رهبر معظم انقلاب(۲۰-۷-۹۱)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار علماء، فضلا، روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی، با اشاره به تفکیک ناپذیری روحانیت از نظام اسلامی و فرصت عظیمی که پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار روحانیت، برای گسترش معارف دینی قرار داده است، تأکید کردند:

ادامه مطلب

دانشجوی هسته‌ای علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با فارس: دلایل نپذیرفتن دعوت انگلیسی‌ها(۲۰-۷-۹۱)

دلایل نپذیرفتن دعوت انگلیسی‌ها/ راه شهدای هسته‌ای را ادامه می‌دهم خبرگزاری فارس: زهرا پاکدل از ادامه تحصیل خود در رشته مهندسی هسته‌ای خبر داد و تاکید کرد که راه شهدای هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

ادامه مطلب

نمایشگاه کاشان شناسی در دانشگاه کاشان گشایش یافت(۱۹-۷-۹۱)

 نمایشگاه "کاشان شناسی" به همت اداره روابط عمومی دانشگاه کاشان در محل ورودی دانشکده علوم این دانشگاه گشایش یافت. در این نمایشگاه  تولید کنندگان کاشانی انواع محصولات  و صنایع خود را در بیش از ۲۰ غرفه  ارائه کرده اند.

ادامه مطلب

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به عنوان برترین های فناوری نانو کشور معرفی شد(۱۸-۷-۹۱)

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: در هفتمین دوره جشنواره برترین های فناوری نانو کشور دکتر" مسعود صلواتی نیاسر" عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه کاشان به عنوان برترین های فناوری نانو معرفی شد.

ادامه مطلب

۲۰میلیارد ریال برای طبخ و توزیع غذایی دانشجویان دانشگاه کاشان هزینه شده است(۱۸-۷-۹۱)

معاون دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: هزینه طبخ و توزیع غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در حدود ۲۰ میلیارد ریال بوده است. دکتر مهدی شبانی افزود: به طور متوسط برای هر دانشجوی استفاده کننده از سلف های دانشجویی در  سال گذشته شش میلیون ریال هزینه شده است.

ادامه مطلب

احکام انتصاب روسای پنج دانشگاه کشور صادر شد(۱۸-۷-۹۱)

با تائید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم دکتر کامران دانشجو وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، دکتر عباس کتابی ، دکتر محمد باقر رهنما ، دکتر رسول خدابخش ، دکتر احمد احمدپور و دکتر امین بهزاد مهر سرپرستان دانشگاه های کاشان ، صنعتی سیرجان ، تحصیلات تکمیلی زنجان ، مازندران و دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان روسای این دانشگاه ها منصوب شدند .

ادامه مطلب

حجت الاسلام خادمیان: قصور در زمینه ی حجاب و عفاف بخشودنی نیست(۱۶-۷-۹۱)

حجت الاسلام عباس خادمیان در جمع نمازگزاران مسجد دانشگاه کاشان در توضیح و تفسیر آیه ی۱۱۰ سوره ی آل عمران افزود: مسئله ی اصلاح اجتماعی فقط با حکم و قانون و غیره حل نمی شود، بلکه باید خود افراد دخیل باشند و امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

ادامه مطلب

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی (۱۵-۷-۹۱)

نشست هم اندیشی یک روزه مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی با حضور دکتر کامران دانشجو ،در محل سالن همایش همایش های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

ادامه مطلب

وزیر علوم: پیشرفت های کشور و کسب جایگاه برتر در تولید علم دنیا نشانه کیفیت آموزش عالی است(۱۵-۷-۹۱)

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در ابعاد مختلف از جمله صنایع دفاعی ، هوا فضا ، انرژی هسته ای و نانو فناوری این پیشرفت ها را حاصل تلاش دانشگاهیان بویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانست.

ادامه مطلب