آرشیو اخبار

ویژه نامه اربعین حسینی

سلام بر حسین و اربعینش، سلام بر اربعین و زائرانش! و سلام بر اندوه های دل آنان که به سوغات بر مزار کشتگان، عشق بردند و به مویه نشستند. به شوق زیارت صحن و سرای جان فزایت، اربعین شهادتت را به سوگ می نشینیم، یا حسین!

ادامه مطلب

به مناسبت سالروز شهادت حاج رضوان ؛ عماد مغنیه اسطوره‌ای که فراموش نخواهد شد

«انتقام‌ شهادت "فرزند صور " هر گونه اقدام نظامی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی را چه در محدوده لبنان و منطقه اشغالی شبعا و چه در محدوده فلسطین و نیز در فرامرزها کاملا موجه کرده و افکار عمومی را با آن هماهنگ نموده است.»

ادامه مطلب

مروری دوباره بر بازدید رهبر معظم انقلاب از موزه عبرت: منوچهری گفت: خامنه‌ای توئی؟

منوچهری نگاهی به من کرد و گفت: خامنه‌ای توئی؟ گفتم: بله. پرسید: مرا می‌شناسی؟ گفتم: نه. گفت: من منوچهری هستم» بعد گفت: "من تو را خوب می‌شناسم. تو همان کسی هستی که مثل ماهی از دست بازجو لیز می‌خوری. تک تک کارهای تو چیزی نیست، اما مجموعش خدا می‌داند که چیست.»

ادامه مطلب

بیست و دوم بهمن ، روزی بزرگ و تاثیرگذار

بیست و دوم بهمن سالگرد بزرگ ترین و تاثیرگذار ترین رویداد در تاریخ معاصر کشور و ملت ایران است ؛ رویدادی که به شکل گیری تحولاتی شگرف و بنیادین در زوایای مختلف حیات اجتماعی و سیاسی ملت ایران منجر شد و دستاوردهای گراسنگی را در ابعاد ملی و بین المللی برای جامعه ایران به ارمغان آورد .

ادامه مطلب

انقلاب ایران و موج جهانی

امام کاظم (ع): «رجل من اهل قم یدعو الناس الى الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید لا تزلهم الریاح العواصف و لا یملون من الحرب و لا یجنبون و على الله یتوکلون و العاقبة للمتقین.»

ادامه مطلب

به مناسبت ۳۰ سالگی انقلاب ؛ ارتباط امام موسی صدر با انقلاب اسلامی ایران

امام موسی صدر پناهگاه مبارزان ایرانی مستقر در سوریه و لبنان بودند. امام موسی صدر به مثابه ریه ای بود که انقلاب اسلامی در خارج از ایران از آن تنفس می کرد. همه مبارزان خارج از کشور با امام موسی ارتباط داشتند، مگر تعداد محدودی که شدیدا به گروه ها ی چپ وابسته بودند.

ادامه مطلب

دومین همایش جهانی زنان با موضوع «ره‌آورد جهان اسلام در مسایل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم»

دفتر امور خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری معاونت های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات ذیربط دومین گردهمایی علمی‌ ـ فرهنگی حوزه زنان را با موضوع «ره‌آورد جهان اسلام در مسایل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم» برگزار می کند.

ادامه مطلب

۱۹ بهمن ۵۷ تجلی وفاداری ارتش به آرمان های انقلاب و نبرد علیه متجاوزان

نیروهای مسلمان، متعهد و انقلابی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ به رغم آنکه یک سازماندهی ریشه دار آنان را به رژیم وابسته پهلوی، متصل کرده بود، در عمل ثابت کردند که بخشی از مردم هستند و شجاعانه به جبهه وسیع و میلیونی انقلاب اسلامی پیوستند.

ادامه مطلب

به مناسب سی سالگی انقلاب؛ توصیه ساواک:دولت باید تظاهر به طرفداری از اسلام و مسلمانها نماید

در ایران از نظر افکار عمومی دولت مخصوصاً باید تظاهر به طرفداری از اسلام و مسلمانها و اعراب نماید تا ماجراجویان نتوانند از احساسات افکار عمومی مردم علیه دستگاه حکومت ایران بهره‌برداری نمایند.

ادامه مطلب

«علی ابوالحسنی منذر»: خاطراتی از عنایات الهی به انقلاب اسلامی ایران

به امام گفتم: « آقا، خطر مهمی است. خودتان چه طور می‌بینید؟» امام در جواب فرمود: «علی التحقیق پیروزیم» گفتم: «الهامی به شما شده است؟»هم‌چنان با قاطعیت می‌گفت: «پیروزیم و اعتنا به این همه تانک و توپ و نظامی و غیره نکنید. علی التحقیق پیروزی با ما است».

ادامه مطلب

شهدای انقلاب اسلامی در کاشان

بیست و هفت شهروند کاشانی ، جان خود را برای پیروزی مبارزات انقلاب اسلامی فدا کردند . رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت : کم سن ترین این شهدا « محسن دیلمی ‌کیاوردی » است که ماموران رژیم ستم شاهی در تظاهرات شهریور سال ۵۷ او را به شهادت رساندند .

ادامه مطلب

خجسته زادروز هفتمین پیشوای شیعیان ؛ امام موسی کاظم علیه السلام

دل را به دسته گل های انتظار آذین می بندیم و چشم در راه مولود فضیلت ها و سرمشق عارفان و سالکان، امام موسی کاظم (ع) می نشینیم و ندا سر می دهیم: سلام ما بر تو ای که سجاده شب، غمناک از مناجات شب و نیمه شبت و میله های سرد و زندان شرمنده از این همه استقامت تو. ای سرمشق مقاومت و صبوری! ای اسطوره پرشکوه و هارون شکن!

ادامه مطلب

ویژه نامه ۳۰ سالگی انقلاب اسلامی ؛ سن موریتس، پایتخت زمستانی ایران

شاه و ملکه به وسیله هواپیمای کوچک(که توسط سفارتخانه اجاره می‌شد)به فرودگاه شهر "سامدان " می‌رفتند، و در آنجا نیز چند اتومبیل با راننده آماده بود که آنها را به سن موریتس برساند تا به وسیله کارمندان گوناگون وزارت خارجه، وزارت دربار، و سازمان امنیت، ارتباط دائم بین تهران و سن موریتس برقرار باشد.

ادامه مطلب

ویژه ۳۰ سالگی انقلاب اسلامی؛ رضاخان اعلام کرد حقوق من کفاف خرید بلیط را نمی‌دهد

رضاخان میر پنج با صدور اعلانی خطاب به کلیه برپاکنندگان نمایش:از تمام اشخاصی که در صدد، دادن نمایش بر می‌آیند، عموماً خواهشمندم که برای اینجانب بعد از این بلیط نفرستند، زیرا علاه بر آنکه مجال ورود در نمایش‌ها را ندارم، حقوق اداری من نیز کفاف قیمت بلیط و تأدیه آنها را نخواهد کرد.

ادامه مطلب

ویژه سی سالگی انقلاب ؛ مستر ترات گفت: ما از درون کاخ اطلاعات دقیقی داریم

«ترات» رئیس اطلاعات انگلیس در ایران و نفر دوم سفارت این کشور بود. ولیعهد مرا به دیدار او فرستاد و گفت:دربارة وضع من با او صحبت کن.ببین تکلیفم چیست. ترات به من گفت:ما از درون کاخ اطلاعات دقیق و مدارک مستند داریم.او دائماً به رادیوهایی انگلیسی و فرانسه گوش می‌دهد.

ادامه مطلب

سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام

چشمه جاری شکافنده علم ها در بیابان خشکیده دانش جوشیدن گرفت و جان جویندگان علم و معرفت را از زلال پر برکت خود سیراب ساخت. شیعه نشان افتخار دیگری بر گردن آویخت و بر این پیشوای معصوم خود بالید. ای افتخار شیعه که در ضیافت خانه حوزه ها و دانشگاه ها سفره پر نعمت دانش تو گسترده است، میلاد مسعودت را گرامی می داریم.

ادامه مطلب

ویژه ۳۰ سالگی انقلاب اسلامی ؛ شکل‌گیری،‌ ساختار و عملکرد کمیته استقبال از حضرت امام خمینی (ره)

با حتمی شدن بازگشت امام و مشخص شدن روز ورود ایشان، نیروهای انقلاب به منظور مقدمات ورود امام به فکر سازماندهی امور افتادند لذا کمیته‌ای را تأسیس کردند که به "کمیته استقبال" از امام معروف گشت که مهم‌ترین وظیفه این کمیته، تهیه برنامه استقبال و برنامه‌ریزی برای اجرای آن بود و حساس‌ترین بخش این برنامه نیز حفظ امنیت جانی امام در فرودگاه و در طول مسیر حرکت ایشان از فرودگاه تا بهشت زهرا بود.

ادامه مطلب

ویژه ۳۰ سالگی انقلاب اسلامی ؛ بهائیت، اسرائیل وحکومت پهلوی

شاه به بهائیان که مرکز آنان در اسرائیل بود اجازه فعالیت‌های گسترده‌ای داده بود چنانچه هویدا نخست‌وزیر، پزشک مخصوص شاه و همچنین رئیس رادیو و تلویزیون بهایی بودند و از سوی دیگر بهائیانی چون هژبر یزدانی گروه‌های مافیایی قدرتمندی به وجود آورده بودند.

ادامه مطلب

ارتش و انقلاب اسلامی ؛ ارتش پهلوی در یک نگاه کلی

شاه پس از رهایی از کابوس‌ سال‌های ۱۳۲۹- ۱۳۳۲، تنها راه چاره برای جلوگیری از پیدایش حرکت‌های ضد سلطنتی را در تقویت بیش از پیش نیروهای نظامی جستجو می‌کرد؛ ضمن اینکه این حرکت با دکترین نیکسون در منطقه نیز تطابق داشت.

ادامه مطلب

ویژه ۳۰ سالگی انقلاب ؛ شیطانی به نام «اشرف پهلوی»

شاه گفت: این خواهر دوقلوی من روز به روز دیوانه‌‌تر می‌شود... حرص و آزش برای مال‌اندوزی ارضا شده حالا در پی افکار احمقانه و جاه‌طلبانه است... اگر یک سر سوزن قابلیت مدیریت داشت با کمال میل پیشنهادش را بررسی می‌کردم،او حقیقتاً نامعقول است.»

ادامه مطلب

ویژه سی سالگی انقلاب ؛ برای شاه پماد کورتیزون پیدا کنید

سفیربا صدایی که از فرط عجله می‌لرزید گفت: "زودباش ، هر کاری داری زمین بگذار و آماده شو که یک کار بسیار بسیار فوری پیش آمده است هم اکنون خبر داده‌اند که اعلیحضرت همایون آریامهر دچار خارش دست شده‌اند و نیاز به یک پماد کورتیزون دارند، و باید به سرعت تهیه شود"

ادامه مطلب

پرتوى از سیماى امام زین العابدین(علیه السلام)

حضرت على بن الحسین ، ملقّب به سجّاد و زین العابدین، روز پنجم شعبان سال ۳۸ هجرى یا ۱۵ جمادى الاولى همان سال، در مدینه دیده به جهان گشود و در روز ۱۲ و یا ۲۵ محرّم سال ۹۵ هجرى، درمدینه، به دسیسه هشام بن عبدالملک، مسموم گردید و در ۵۶ سالگى به شهادت رسید. البته شایان ذکر است که سال و روز تولد و شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام مورد اختلاف شدید مورّخین است. مشهورترین نظر در باره‌ی سال و روز تولد امام، روز پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه است که بزرگانی نظیر جناب شیخ مفید در « ارشاد»، شیخ کلینی در « اصول کافی»، ابن شهر آشوب در «مناقب »، ابن خشاب در « موالید اهل بیت »، شهید در کتاب « الفصول المهمه »، و دیگران به آن معتقدند. نظرات دیگر عبارتند از: سال ۳۳، ۳۶، ۳۷، و نیز سال ۴۸ یا ۴۹ هجری قمری.(۱)

ادامه مطلب

رئیس دانشگاه کاشان: در آزمون بزرگ غزه، سران کشورهای عربستان و مصر مردود شدند

رئیس دانشگاه کاشان، جنگ بیست و دو روزه غزه را آزمون بزرگی برای تاریخ بشریت دانست و گفت: دراین آزمون بزرگ، سران کشورهای عربی به ویژه مصر و عربستان مردود شدند و آنها در پیشگاه الهی هیچ پاسخی نخواهند داشت.

ادامه مطلب