آرشیو اخبار

با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نمایشگاه "بهشت ویران " گشایش یافت

همزمان با سالگرد تخریب بارگاه ملکوتی امامین عسگریین علیه السلام ، نمایشگاهی با عنوان "بهشت ویران "‌ امروز بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گشایش یافت .

ادامه مطلب

رژیم صهیونیستی مجبور به اعلام آتش بس یکجانبه در غزه شد

رژیم صهیونیستی در پی ناکامی در اقدامات خود علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نشست شنبه شب کابینه امنیتی اسراییل موضوع آتش بس در جنگ غزه را بطور یکجانبه پذیرفت و "ایهود اولمرت" نخست وزیر این رژیم اعلام کرد آتش بس ساعت ۲ بامداد به وقت محلی – ۳۰/۳ به وقت تهران- آغاز می شود.

ادامه مطلب

خیانتکاران عرب بدانند که سرنوشت آنان بهتر از یهودیان جنگ احزاب نخواهد بود

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به آقای اسماعیل هنیّه نخست وزیر دولت قانونی حماس، با اشاره به شکست و خفت ارتش مجهّز رژیم صهیونیستی در مقابل "صبر و شجاعت و فداکاری" مجاهدان دلیر و مردم مظلوم غزه تأکید کردند: ایمان و ایستادگی شرافتمندانه شما و آحاد مردم غزه در برابر یکی از فجیع ترین جنایات جنگی تاریخ،‌ "آمریکا، حامیان رژیم صهیونیستی و خیانتکاران و منافقان امت اسلامی" را رسوا کرده است و ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم عزت امت اسلامی دشمن ضد بشر را هر روز دچار ذلت بیشتری خواهد کرد. متن پیام به این شرح است:

ادامه مطلب

به بهانه سالروز فرار شاه معدوم در ۲۶ دیماه سال ۱۳۵۷ ه ش

بعضی از تحلیل گران خارجی سال ۱۹۷۵، یعنی اواخر سال ۱۳۵۳ و ۹ ماهه ی اول سال ۱۳۵۴، را نقطه ی آغاز افول قدرت شاه در ایران می دانند. وقایعی که در این سال رخ داد، به حسب ظاهر همه از نیرومندتر شدن موقعیت شاه و رژیم سلطنت در ایران حکایت می کرد. درآمد نفت چهار برابر شد و به مرز سالانه ۲۰ میلیارد دلار رسید که با قدرت خرید آن روز دلار، رقم هنگفتی به شمار می آمد. شاه با اعلام یک سیستم تک حزبی در اسفند ۱۳۵۳، حکومت مطلقه خود را بر کشور تثبیت کرد، آشتی با عراق و امضای قرارداد حل اختلافات دو کشور که براساس بیانیه ی الجزایر تنظیم شده بود، به نگرانی های ایران از مرزهای غربی خود خاتمه داد، روابط ایران با همه ی کشورها اعم از شرق و غرب توسعه یافت و سیل سران و دولتمردان خارجی، برای بهره گرفتن از خوان نعمتی که بر اثر افزایش ناگهانی درآمد نفت در ایران گسترده شده بود، به ایران سرازیر شد. در این میان درباریان، به فکر راه انداختن جشن های تازه ای افتادند.

ادامه مطلب

نیویورک تایمز: همه ی حقایقی که درمورد غزه نمی دانید

روزنامه ی امریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای که ۷ ژانویه ۲۰۰۹ منتشر کرد، حقایقی را درمورد غزه و جنگ اسراییل و حماس در غزه بازگو کرد که بسیار با آنچه تاکنون در رسانه های مختلف در این روزها بازتاب داده می شوند، متفاوت است. متن زیر ترجمه ای است از این مقاله.

ادامه مطلب

ویژه نامه شهادت امام زین العابدین علیه السلام

ترنم روز و شب اشک تو پرده از چهره تزویر ایل دشنه برداشت و سیل اشک تو، خانمان ظلم و ستم شان را ویران ساخت. ای تو معلم ایستادگی و صبوری! پیام آور ایثار و جانفشانی! و این اشک غربتی است که بر مظلومیتت از دیده عاشقان بر مزار بی شمع و چراغت جاری است. السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

ادامه مطلب

رسالت شناخت و شناساندن عاشورای حسینی

عاشورا ۱۴۳۰ قمری فرا رسید، که ۱۳۶۹ سال قبل در جغرافیای کربلا ی عراق رخ داد و استثنائی ترین رویداد تاریخ می باشد و هیچ گاه تکرار نشده و فاجعه ویژه می باشد، و در زیارت نامه های حضرت می خوانیم«مصیبه ما اعظم ها و اعظم رزیت ها فی الا سلا م، فی السموات و الا رض» این داستان بزرگترین مصیبت است. این موضوع از زمان آدم تا عصر خاتم پیامبران مطرح بود و تا زمان امام عسگری علیه السلا م، مورد احترام بوده و تا حال توسط عالمان و فقیهان و شاعران و نویسندگان و ارادتمندان گرامی داشته شده است. این واقعه باید تحلیل شود و درباره علل این رویداد و درس های آن و دستاوردهای تکریم آن سخن مستدل و جامع، گفته آید، بدین منظور عرض می شود.

ادامه مطلب

تاسوعا؛ بزرگداشت اسوه رشادت و پایمردی

نهم ماه محرم، روز تاسوعا، منتسب به غیرت و ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار، ادب و دلاوری بزرگ مردی است که با گذشت بیش از هزار و چهارصد سال ، هنوز تاریخ، روشن از کرامتهای اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است.

ادامه مطلب

به بهانه‌ی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف، رهبر شوروی سابق

نامه تاریخی امام (ره) در شرایطی خطاب به رهبر شوروی سابق نگاشته شده بود که تحلیل‌گران سیاسی نظاره‌گر تجدید نظر‌طلبی و آغاز تحولات دنیای کمونیسم بوده ولی قادر به اظهار نظر در این باره نبودند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی نه تنها اظهار نظر صریح درباره‌ی تحولات جهان کمونیست کرد بلکه فرمود: از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد.

ادامه مطلب

غزه یک «یاحسین» کم دارد!

محرم امسال قرین غمهای غزه گشته است و من سخت حیرانم. اشکها و ناله‌های کودکان آن سامان بی‌سامان مرا به یاد خردسالان ابردل کربلا می‌اندازد. اما در شگفتم که چرا پس از گذشت بیش از نیم قرن هنوز طنین ناله‌های فلسطین، اندام دژخیمان را خرد نکرده است؟

ادامه مطلب

پیام رهبر معظم انقلاب درباره مصیبت هولناک قتل عام مردم مظلوم غزه

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درباره مصیبت هولناک قتل عام مردم مظلوم غزه به دست صهیونیست‌های جنایتکار، ضمن محکوم کردن شدید همدستی ننگین دولت جنایتکار بوش با صهیونیست‌ها، سکوت و بی اعتنایی سازمان‌های جهانی و برخی دولت‌های عربی را زمینه‌ساز این جنایات خواندند و با اعلام روز دوشنبه (فردا) به عنوان عزای عمومی همه مجاهدان فلسطینی، ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه، علما، روشنفکران و رسانه‌های جهان اسلام را به ادای مسئولیت بسیار سنگین خود در مقابله با جنایات صهیونیزم خونخوار فراخواندند.

ادامه مطلب

اولین مراسم تجلیل از حافظان نهج البلاغه با معرفی نفرات برتر به پایان رسید

برای اولین بار در جهان تشیع مراسم تجلیل از ۲۰ حافظ کل نهج البلاغه کاشان همراه با برگزاری جشن بزرگ غدیر با عنوان شبی با نهج البلاغه با حضور علماء ، شخصیت های کشوری ، حفاظ قرآن و نهج البلاغه ، طلاب ، دانشجویان ، دانش آموزان و مردم شهید پرورکاشان در سالن شهدای بسیج شهرستان کاشان برگزار شد .

ادامه مطلب